Irak ile Yeni Enerji Anlaşması Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye ve Irak arasında daha kapsamlı bir enerji iş birliği sürecinin başlatıldığını duyurdu. Yeni anlaşma ile ham petrol ve doğal gaz projelerinde geniş iş birliği hedefleniyor. Mevcut anlaşmanın 27 Temmuz 2026 itibarıyla sona ereceği kararlaştırıldı. Ham Petrol Boru Hattı Bayraktar, Türkiye-Irak Ham Petrol…
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Türkiye ve Irak arasında daha kapsamlı bir enerji iş birliği sürecinin başlatıldığını duyurdu. Yeni anlaşma ile ham petrol ve doğal gaz projelerinde geniş iş birliği hedefleniyor. Mevcut anlaşmanın 27 Temmuz 2026 itibarıyla sona ereceği kararlaştırıldı.
Bayraktar, Türkiye-Irak Ham Petrol Boru Hattı’nda şu anda bir akış olmadığını belirtti. Günlük 1,5 milyon varil kapasiteli olan bu hat, tam kapasiteyle çalışmamıştır. Türkiye’nin bu hattı çalışır halde tutmak için geçmiş yıllarda önemli yatırımlar yaptığını vurguladı.
Bakan Bayraktar, son dönemde kırılan elektrik tüketimi rekorlarına da değindi. Elektrik talebini karşılamada herhangi bir sorun olmadığını belirtti. Bazı santrallerin yangınlardan etkilendiğini ve kapatmak zorunda kaldıklarını söyledi. Ancak bu durumun sorun yaratmadığını ifade etti.
Bayraktar’a ABD’nin Ankara Büyükelçisi ve Suriye Özel Temsilcisi ile yaptığı görüşme sorulduğunda, petrol, doğal gaz aramaları ve nükleer enerji kullanımı gibi konuların gündemde olduğunu aktardı. Yeni bir LNG anlaşmasının olabileceğini belirtti. Turkiye-Irak Ham Petrol Hattının güneye uzatılması gibi seçeneklerin de değerlendirildiğini söyledi.
Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.
Yorum Yap