Son Dakika
--:--:--

Konut fiyatları nominal yükseldi, reel düştü!

2025 yılı Mart ayında Konut Fiyat Endeksi bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak yüzde 32,3 oranında artarken, reel olarak yüzde 4,2 oranında azaldı.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Konut fiyatları nominal yükseldi, reel düştü!

2025 yılı Mart ayında Konut Fiyat Endeksi bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak yüzde 32,3 oranında artarken, reel olarak yüzde 4,2 oranında azaldı.

ANKARA (İGFA) – Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), 2025 yılı Mart ayına ilişkin Konut Fiyat Endeksi (KFE) verilerini açıkladı.

Endeks, bir önceki yılın aynı ayına göre nominal olarak yüzde 32,3 oranında artış gösterirken, enflasyon etkisiyle reel olarak yüzde 4,2 oranında azaldı.

İstanbul, Ankara ve İzmir'in konut fiyat endekslerindeki gelişmeler değerlendirildiğinde, 2025 yılı Mart ayında bir önceki aya göre, sırasıyla yüzde 2,5, 1,9 ve 3,8 oranlarında artış gözlenirken, endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre, İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 30,7, 38,6 ve 32,5 oranlarında artış gösterdi.

Bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 32,3 oranında artan KFE, aynı dönemde reel olarak yüzde 4,2 oranında azalış gösterdiği kaydedildi.

Türkiye'deki konutların kalite etkisinden arındırılmış fiyat değişimlerini izlemek amacıyla hesaplanan Konut Fiyat Endeksi (KFE) (2023=100), 2025 yılı Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 2,0 oranında artarak 174,0 seviyesinde gerçekleşti.

IGF

Yorum Yap

Benzer Haberler
B Reçete Sistemi İçin Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları Tamamlandı
B Reçete Sistemi İçin Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları Tamamlandı
Ticaret Bakanlığı İkinci El Otomotiv Düzenlemesini Uzattı
Ticaret Bakanlığı İkinci El Otomotiv Düzenlemesini Uzattı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat İnşaat Zirvesi Türkiye etkinliğinde konuştu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat İnşaat Zirvesi Türkiye etkinliğinde konuştu
Gübre Sektörü Temsilcileri Antalya’da Bir Araya Geldi
Gübre Sektörü Temsilcileri Antalya’da Bir Araya Geldi
Türkiye Stokholmde Sürdürülebilir Ormanlar İçin İmzayı Attı
Türkiye Stokholmde Sürdürülebilir Ormanlar İçin İmzayı Attı
Bakan Bayraktar Enerji Verimliliğinde 20 Milyar Dolarlık Yatırımı İşaret Etti
Bakan Bayraktar Enerji Verimliliğinde 20 Milyar Dolarlık Yatırımı İşaret Etti
Haberin Doğru Adresi
Gazete Demokrat

Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.

2025 Gazete Demokrat © Tüm hakları saklıdır. Seobaz Haber Teması