Son Dakika
--:--:--

Bursa Gürsu'dan güneş enerjisiyle ekonomiye katkı

Bursa Gürsu Belediyesince kurulan 2 güneş enerjisi santrali, belediyeye ait tüm bina, park ve sokak aydınlatmalarının elektriğini karşılıyor, fazla enerji ise ulusal şebekeye satılarak gelir sağlanıyor.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Bursa Gürsu'dan güneş enerjisiyle ekonomiye katkı

Bursa Gürsu Belediyesince kurulan 2 güneş enerjisi santrali, belediyeye ait tüm bina, park ve sokak aydınlatmalarının elektriğini karşılıyor, fazla enerji ise ulusal şebekeye satılarak gelir sağlanıyor.

BURSA (İGFA) – Bursa Gürsu Belediyesi Kasım 2022'de ilçeye kazandırdığı kırsal Ericek Mahallesi'ndeki 15 dönümlük arazideki güneş enerji santrali projesi belediyeye ait verimsiz arazileri kullanışlı hale getirerek üretilen temiz enerjiyle, belediyenin binaları ve parkları ile sokak aydınlatmalarının elektriğini karşılıyor.

Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık güneş enerjisi santrallerinin belediyenin öz sermayesiyle yapıldığını söyledi. Başkan Işık, "Ortalama ayda 500 bin liralık elektrik üretiyoruz. Bizim kullandığımız elektrik ise 100-110 bin lira civarında. O mahsup ediliyor, kalan da belediyenin hesabına yatıyor" dedi.

" ARAZİLERİ VERİMLİ HALE GETİRİYORUZ"

Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, "Çevreci olması, verimsiz alanları kullanmak, aynı zamanda da kendi enerjimizi üretmekle birlikte hem ekonomik olarak hem de diğer konularda bize güç veriyor. Belediyeye ait verimsiz arazilerde, tarım vasfı olmayan, tarım yapılamayacak arazilerde kurulu. Arazileri bu şekilde verimli hale çevirmiş oluyoruz" dedi.

Ericek Mahallesi'ndeki santralin kendini amorti edip, öz sermayeye katkı verdiğini belirten Başkan Işık, "Bu proje 3 yıldır faaliyette. Geçtiğimiz yıl buradan 6 milyon liralık bir gelir sağlamış olduk. Bizim projenin tamamının maliyeti 10 milyon lira. Kredi de çekmiş olsanız 2 buçuk yılda tamamen tesis kendi kendini amorti etmiş oluyor." diye konuştu.

Biri merkezde diğeri ise Ericek Mahallesi'nde faaliyet gösteren iki güneş enerji santraline sahip olan Gürsu Belediyesi, üçüncü güneş enerji santrali için İller Bankası ve Dünya Bankası'ndan onay bekliyor.

IGF

Yorum Yap

Benzer Haberler
Gökçeada Dünya Hayvan Sağlığı Teşkilatı Tarafından Aşılı Ari Bölge Seçildi
Gökçeada Dünya Hayvan Sağlığı Teşkilatı Tarafından Aşılı Ari Bölge Seçildi
B Reçete Sistemi İçin Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları Tamamlandı
B Reçete Sistemi İçin Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları Tamamlandı
Ticaret Bakanlığı İkinci El Otomotiv Düzenlemesini Uzattı
Ticaret Bakanlığı İkinci El Otomotiv Düzenlemesini Uzattı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat İnşaat Zirvesi Türkiye etkinliğinde konuştu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat İnşaat Zirvesi Türkiye etkinliğinde konuştu
Gübre Sektörü Temsilcileri Antalya’da Bir Araya Geldi
Gübre Sektörü Temsilcileri Antalya’da Bir Araya Geldi
Türkiye Stokholmde Sürdürülebilir Ormanlar İçin İmzayı Attı
Türkiye Stokholmde Sürdürülebilir Ormanlar İçin İmzayı Attı
Haberin Doğru Adresi
Gazete Demokrat

Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.

2025 Gazete Demokrat © Tüm hakları saklıdır. Seobaz Haber Teması