Biyolojinin temeli olan evrimi, sıkıcı ders kitaplarına mahkum etmekten kurtarmak için, Profesör richard dawkins ve oyun geliştiricisi Gordon Ross (Grand Thef Auto, Lego Worlds) bir araya gelerek bir oyun projesi ortaya çıkardılar. Richard Dawkins: Evolution (Evrim) adlı oyun, kendine özgü canlıların çoğalıp evrildiği, dünyaya benzer gezegenlerin bulunduğu bir güneş sisteminde geçiyor. Bu sistemdeki yüz binlerce yaşam formunun evriminin simüle edilmesi ise en gelişmiş bulut teknolojisiyle gerçekleşiyor. Bu büyüklükteki bir sistemin işleyebilmesi için gereken finansal kaynağın sağlanması ancak Kickstarter’da başlatılan bağış kampanyasının hedefine ulaşabilmesiyle mümkün olacak.Oyun kabaca, mmo benzeri bir ortamda, C.H.A.R.L.I.E. adlı keşif robotunuzla çıktığınız bir safariye benzetilebilir. charles darwin gibi, gezegenden gezene dolaşarak, bulunduğunuz ortamdan örnekler toplayacak, hoşunuza gidenleri klonlayıp, kendi çiftliklerinizde bunları üretebileceksiniz.Oluşturduğunuz koleksiyondaki canlıları isimlendirip, tanımlamak da size bağlı. Bulduğunuz örnekleri karşılaştırıp, benzerlik ya da farklılıklarına göre, bunları türlere ayırmanız mümkün olacak. En ilginci ise bir türünün genlerini ayırıp, başka bir türe aktararak, kendinize özgü yeni bir tür yaratabilecek ve bunları başkalarıyla paylaşabileceksiniz.Evrim, bildiğiniz gibi bazen milyonlarca yılı alabilen, çok uzun zaman gerektiren bir süreç. Elbette ki, hiç kimsenin bir canlının evrilmesi için bilgisayar başında milyonlarca yıl beklemesi beklenemez. Bu nedenle oyundaki canlıların evrimi gerçek hayattan daha hızlı gerçekleşecek.Richard Dawkins bu durumu şu şekilde açıklıyor: “Evrim, sürekli meydana geliyor, ancak çoğu durumda, değişim hızı o kadar ufak ki, geçmesi gereken zamanın uzunluğunun kavranması bir insan için çok güç. Amacımız, bunun yavaş bir süreç olduğunu anlatmak ile izleyeni sıkmayacak bir hızda meydana geldiğini göstermek arasında bir denge kurmak.” Oyunun tasarımcısı Gordie Ross ise oyunun evrim eğitiminde önemli bir yeri olacağı kanısında: “Nihai olarak, nüfusun yaklaşık %40’ının, Dünya’nın 10 bin yıl daha az yaşlı olduğuna inandığı Amerika’yı en büyük zorluk olarak görüyoruz. Bir video oyunundan yararlanarak, çoğunlukla bilim kitabı okumayan bu farklı kitleye ulaşmayı umuyoruz. Richard Dawkins ve ben, muhteşem bir keşif yolculuğuna çıkan yeni bir kuşağın, evrim ve bilim koşundaki merak duygusunu ateşlemeyi umuyoruz.”Kotaku’ya konuşan Ross amacını şöyle açıklıyor: “Evet, hedefim nihai olarak mümkün olduğunda genç zihinlere bu oyunu ulaştırmak. Böylelikle nereden geldiklerini ve sihirli bir sürecin sonucu ortaya çıkmakdıklarını anlama şansı bulacaklar. Kökenimiz hakkındaki gizemlerin bazılarını anlamaya başlayabilir ve bu anlayışla dünyaya belirli bir şekilde bakıp geri kalan her şeyi çok daha net bir şekilde anlayabiliriz. Dünya’ya ilişkin her şeyi anlayabileceğimiz söylemiyorum asla, fakat benim nihai amacım bu.Bu, gerçekçiliktir. İnsanların evrende neyin gerçek neyin gerçek olmadığını anlamasını ve bu şekilde düşünmeye çalışmasını istiyorum. Yani evet, bu gençlerin zihinlerini biçimlendirmekle ilgili ve bunun mümkün olduğu kadar çok insana ulaşmasını istiyorum, özellikle Amerika’daki eğitim sistemindekilere. Eğitim sistemine sızıp suyu bulandıran akıllı tasarım fikrindense, kesinlikle nefret ediyorum.Düşünüyorum da. Kendi yaşamımda bile, ben sekiz yaşındayken... Bir tanrının olup olmadığı ya da bu şeyler ya da bizler buraya nasıl geldik ve buna benzer şeyler konusunda emin değildim. Bu gezegende yalnızca 70 ya da 80 yıl bulunacağım, yani yaşamımın yüzde onunda dünyanın başka nasıl şekilde işlediğini anlamama engel olan bir tarafa yönlendiriliyordum. Bu beni çok öfkelendiriyor, bir tür istismar gibi.”
Kör Saatçi kitabının yazımı sırasında, kendi evrim simülasyonu “Biomorphs”u (Biyomorflar) tasarlamış olan Richard Dawkins ise yeni tasarladıkları oyunun, evrimi anlamakta herkes için etkili olacağını düşünüyor: “Bunun eğitim için umut vaat eden bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum. Ve muhtemelen sadece gençlerin, öğrencilerin ve çocukların eğitimi için değil, bir bilim insanı olarak kendinizin eğitimi için de. Bilgisayar oyunlarıyla pek çok şeyi öğrenebileceğinizi düşüyorum. Kastettiğim, ben bunu biyormorflarımla kesin olarak yaptım. Kör Saatçi’yi ve Olasılıksızlık Dağına Tırmanmak’ı yazarken, kendi biyomorflarımdan biraz biyoloji, biraz biyolojik kavrayış ve biyolojik sezgiler edindim.”
Kör Saatçi kitabının yazımı sırasında, kendi evrim simülasyonu “Biomorphs”u (Biyomorflar) tasarlamış olan Richard Dawkins ise yeni tasarladıkları oyunun, evrimi anlamakta herkes için etkili olacağını düşünüyor: “Bunun eğitim için umut vaat eden bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum. Ve muhtemelen sadece gençlerin, öğrencilerin ve çocukların eğitimi için değil, bir bilim insanı olarak kendinizin eğitimi için de. Bilgisayar oyunlarıyla pek çok şeyi öğrenebileceğinizi düşüyorum. Kastettiğim, ben bunu biyormorflarımla kesin olarak yaptım. Kör Saatçi’yi ve Olasılıksızlık Dağına Tırmanmak’ı yazarken, kendi biyomorflarımdan biraz biyoloji, biraz biyolojik kavrayış ve biyolojik sezgiler edindim.”