Sağlık Bakanı Memişoğlu, Eczacı Çözüm Kongresi’nde eczacıların sağlık sistemindeki kritik rolünü vurgulayarak dijital hizmetleri tanıttı.
Sağlık Bakanı Prof. Dr. Kemal Memişoğlu, 2 Mayıs 2026 tarihinde düzenlenen Eczacı Çözüm Kongresi’ne katılarak sağlık politikalarında ortak akıl ve iş birliğinin önemine dikkat çekti. “Paylaşarak Güçlenen Eczacılık” temasıyla gerçekleştirilen etkinlikte konuşan Memişoğlu, eczacıların sağlık sisteminin sahadaki en güçlü temsilcileri olduğunu belirtti.
Bakan Memişoğlu, eczacıların tarih boyunca gösterdiği adanmışlığın COVID-19 pandemisi ve 6 Şubat Kahramanmaraş Depremleri sürecinde de sürdüğünü ifade etti. Afet bölgelerinde kurulan sahra eczaneleri ve mobil hizmet araçları aracılığıyla vatandaşlara kesintisiz hizmet sunan eczacılara teşekkürlerini iletti.
Akılcı ilaç kullanımı ve antibiyotik direnciyle mücadelede eczacıların kritik bir role sahip olduğunu vurgulayan Memişoğlu, dijitalleşme çalışmalarına değindi. Bakanlık tarafından e-Nabız bünyesinde kullanıma sunulan İlacım Nerede? uygulaması sayesinde, hastaların reçeteli ilaçlarının hangi eczanelerde bulunduğunu anlık olarak görebildiği bilgisini paylaştı. Bakanlık, genç eczacıların istihdamını artırmak ve mesleki destek sağlamak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor.
Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.
Yorum Yap