Ankara, Ocak ayında ihracatını %40 artırarak 1.3 milyar dolara ulaştı ve rekor kırdı. En çok ihracat yapılan ülke ise Birleşik Krallık oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Ankara, Ocak ayında ihracatını rekor seviyeye taşıyarak 1.3 milyar dolara ulaştı. Bu rakam, başkentin bir ayda gerçekleştirdiği en yüksek ihracat olarak kayıtlara geçti.
Ankara’nın ihracat performansı, son yıllarda düzenli bir artış gösteriyor. 2013 Ocak ayında 595.7 milyon dolar olan ihracat, 2021 Ocak ayında 610.6 milyon dolara yükselmişti. Bu yükseliş trendi, 2024 Ocak ayında 907.9 milyon dolara kadar devam etti.
Geçtiğimiz yılın aynı ayında 957.5 milyon dolar olan ihracat, bu yıl yaklaşık %40’lık bir artışla 1.3 milyar dolara çıkarak rekor kırdı.
Ocak ayında Ankara’dan en çok ihracat yapılan ülke Birleşik Krallık oldu. Bu ülkeye yapılan ihracatın değeri 162.1 milyon dolar olarak belirlendi. Birleşik Krallık’ı sırasıyla ABD, Çin, Suriye ve Almanya takip etti.
Başkentten yapılan ihracatta imalat sanayisi ürünleri öne çıktı. Silah ve mühimmat ihracatı 259.3 milyon dolarla ilk sırada yer alırken, motorlu kara taşıtları ihracatı 164.8 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.
Yorum Yap