Son Dakika
--:--:--

Ankara İhracatta Rekor Kırdı: Ocak Ayında 1.3 Milyar Dolara Ulaştı

Ankara, Ocak ayında ihracatını %40 artırarak 1.3 milyar dolara ulaştı ve rekor kırdı. En çok ihracat yapılan ülke ise Birleşik Krallık oldu.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Ankara İhracatta Rekor Kırdı: Ocak Ayında 1.3 Milyar Dolara Ulaştı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Ankara, Ocak ayında ihracatını rekor seviyeye taşıyarak 1.3 milyar dolara ulaştı. Bu rakam, başkentin bir ayda gerçekleştirdiği en yüksek ihracat olarak kayıtlara geçti.

Başkent İhracatında Yıllık Artış Trendi

Ankara’nın ihracat performansı, son yıllarda düzenli bir artış gösteriyor. 2013 Ocak ayında 595.7 milyon dolar olan ihracat, 2021 Ocak ayında 610.6 milyon dolara yükselmişti. Bu yükseliş trendi, 2024 Ocak ayında 907.9 milyon dolara kadar devam etti.

Geçtiğimiz yılın aynı ayında 957.5 milyon dolar olan ihracat, bu yıl yaklaşık %40’lık bir artışla 1.3 milyar dolara çıkarak rekor kırdı.

En Çok İhracat Yapılan Ülkeler ve Sektörler

Ocak ayında Ankara’dan en çok ihracat yapılan ülke Birleşik Krallık oldu. Bu ülkeye yapılan ihracatın değeri 162.1 milyon dolar olarak belirlendi. Birleşik Krallık’ı sırasıyla ABD, Çin, Suriye ve Almanya takip etti.

Başkentten yapılan ihracatta imalat sanayisi ürünleri öne çıktı. Silah ve mühimmat ihracatı 259.3 milyon dolarla ilk sırada yer alırken, motorlu kara taşıtları ihracatı 164.8 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Yorum Yap

Benzer Haberler
B Reçete Sistemi İçin Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları Tamamlandı
B Reçete Sistemi İçin Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları Tamamlandı
Ticaret Bakanlığı İkinci El Otomotiv Düzenlemesini Uzattı
Ticaret Bakanlığı İkinci El Otomotiv Düzenlemesini Uzattı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat İnşaat Zirvesi Türkiye etkinliğinde konuştu
Ticaret Bakanı Ömer Bolat İnşaat Zirvesi Türkiye etkinliğinde konuştu
Gübre Sektörü Temsilcileri Antalya’da Bir Araya Geldi
Gübre Sektörü Temsilcileri Antalya’da Bir Araya Geldi
Türkiye Stokholmde Sürdürülebilir Ormanlar İçin İmzayı Attı
Türkiye Stokholmde Sürdürülebilir Ormanlar İçin İmzayı Attı
Bakan Bayraktar Enerji Verimliliğinde 20 Milyar Dolarlık Yatırımı İşaret Etti
Bakan Bayraktar Enerji Verimliliğinde 20 Milyar Dolarlık Yatırımı İşaret Etti
Haberin Doğru Adresi
Gazete Demokrat

Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.

2025 Gazete Demokrat © Tüm hakları saklıdır. Seobaz Haber Teması