Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, sahte hatların önlenmesi için yeni düzenlemeleri açıkladı. 25 Haziran’da başlayacak süreçte hat sayısı sınırlandı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sahte hatların kullanımını engellemek amacıyla hazırlanan yeni yönetmeliklerin 11 Haziran 2026 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandığını duyurdu. Elektronik Haberleşme Sektöründe Başvuru Sahibinin Kimliğinin Doğrulanma Süreci ve Tüketici Hakları yönetmeliklerini kapsayan düzenlemeler, 25 Haziran 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.
Yeni dönemle birlikte abonelik başvurularında yüz veya parmak izi verisi ile e-Devlet ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı şifreleri gibi güvenli yöntemler kullanılacak. Elektronik doğrulama imkanı bulunmayan eski tip kimlik kartları veya sürücü belgeleriyle abonelik tesisi yapılamayacak. Yabancı uyruklu aboneler için ise Göç İdaresi Başkanlığı’nın sistemleri üzerinden biyometrik doğrulama şartı getirildi.
Düzenleme kapsamında bireysel aboneler için hat sayısına üst sınır konuldu. Buna göre Türk vatandaşları adına en fazla 6 hat, yabancı uyruklular adına 3 hat ve turistler için ise yalnızca 1 hat tanımlanabilecek. İşletmeciler, mevcut abonelikleri üç ayda bir düzenli olarak kontrol ederek ölüm veya fesih gibi nedenlerle doğrulanamayan hatları kapatacak.
Kurumsal abonelikler için de kademeli bir sınırlandırma getiren yönetmelik, mikro işletmeler için 200, küçük işletmeler için 500 ve orta ölçekli işletmeler için 2 bin hat limiti belirledi. Mevcut durumda bu sayıların üzerinde hattı bulunan abonelere, hatlarını devretmeleri veya feshetmeleri için altı aylık bir süre tanınacak. Yabancı uyruklu kişilerin mevcut hatları da yeniden doğrulamaya tabi tutulacak ve doğrulanamayan hatlar bu sürenin sonunda kullanıma kapatılacak.
Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.
Yorum Yap