Son Dakika
--:--:--

Boğaz geçiş ücretlerine ayar!

Türk Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan ücretlerin hesaplanmasında esas alınan Altın Frank değeri 1 Temmuz 2025 itibarıyla yüzde 15 artırılarak 5,83 dolara yükseltilecek. Bu yılki artış ile birlikte 2022 öncesine göre geçiş ücreti 7,2 kat yükseltilmiş olacak.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Boğaz geçiş ücretlerine ayar!

Türk Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan ücretlerin hesaplanmasında esas alınan Altın Frank değeri 1 Temmuz 2025 itibarıyla yüzde 15 artırılarak 5,83 dolara yükseltilecek. Bu yılki artış ile birlikte 2022 öncesine göre geçiş ücreti 7,2 kat yükseltilmiş olacak.

ANKARA (İGFA) – Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Montrö Türk Boğazları Sözleşmesi çerçevesinde İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından uğraksız geçen gemilerden alınan ücretlerin hesaplanmasında kullanılan ve gemilerin net tonları üzerinden alınan Altın Frank değerini, 1 Temmuz 2025 itibariyle geçen yıla göre yüzde 15 oranında artırarak 5,83 ABD dolarına çıkaracaklarını açıkladı.

Bakan Uraloğlu, söz konusu güncellemenin 2022 yılında Cumhurbaşkanı Kararı doğrultusunda başlatılan tarife revizyonlarının dördüncü adımı olduğunu belirterek, "2022 öncesinde 39 yıl boyunca 0,8 dolar seviyesinde sabit kalan Altın Frank değerini Denizcilik Genel Müdürlüğümüzün yaptığı çalışmalar her yıl düzenli olarak artırıyoruz. Bu yılki artış ile de 2022 öncesine göre geçiş için tahsil edilen tahlisiye, fener ve sağlık bedellerini ABD doları cinsinden 7,2 kat yükseltmiş olacağız." dedi.

"GEREKLİ ALTYAPILARIMIZI VE GEMİ TRAFİK İZLEME SİSTEMLERİMİZİ SÜREKLİ GELİŞTİRMEYE DEVAM ETMEKTEYİZ"

Güncel altın piyasası verilerine göre revize edilen Altın Frank değeri ile maliyetlerin daha adil bir şekilde yansıtılacağını ifade eden Bakan Uraloğlu, "Bu artış Türk Boğazlarında verdiğimiz kamu hizmetlerinin sürdürülebilirliğini desteklemesi açısından oldukça kıymetli. Tahsil ettiğimiz bu ücretlerle dünyanın en riskli dar su yollarından olan Türk Boğazlarımızda, deniz emniyeti ve güvenliğini sağlamanın yanı sıra çevre emniyetini artırmak için gerekli altyapılarımızı ve gemi trafik izleme sistemlerimizi sürekli geliştirmeye devam etmekteyiz." diye konuştu.

2024 YILINDA 227,4 MİLYON DOLAR TAHSİL EDİLDİ

2024 yılı boyunca İstanbul ve Çanakkale Boğazlarından, söz konusu ücretlere tabii 51 bin 58 uğraksız gemi geçişi olduğunu belirten Uraloğlu, bu gemilerden toplam 227,4 milyon dolar tahsil edildiğini söyledi. "Bu rakam, Türk Boğazlarının yönetilebilmesi için ne kadar yüksek bir maliyet gerektiğini de ortaya koyuyor" diyen Bakan Uraloğlu, " Bundan önce olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin hak ve menfaatlerini uluslararası kurallara uygun olarak korumaya azimle devam edeceğiz" dedi.

IGF

Yorum Yap

Benzer Haberler
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Ankara’da 25 Yıllık Reform Vurgusu
Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan Ankara’da 25 Yıllık Reform Vurgusu
Ankara 36 NATO Zirvesine Hazırlanıyor
Ankara 36 NATO Zirvesine Hazırlanıyor
İçişleri Bakanlığı 2026 Stajyer Kontrolör Sınav Sonuçları Erişime Açıldı
İçişleri Bakanlığı 2026 Stajyer Kontrolör Sınav Sonuçları Erişime Açıldı
Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki 23 Haziran’da Türkiye’ye geliyor
Polonya Cumhurbaşkanı Nawrocki 23 Haziran’da Türkiye’ye geliyor
Halkalı Arnavutköy Metro Hattı İlk Gününde 10 Bin Yolcuyu Aştı
Halkalı Arnavutköy Metro Hattı İlk Gününde 10 Bin Yolcuyu Aştı
Elektronik Haberleşme Sektöründe Açık Hat Dönemi Sona Eriyor
Elektronik Haberleşme Sektöründe Açık Hat Dönemi Sona Eriyor
Haberin Doğru Adresi
Gazete Demokrat

Tarafsız ve doğru habercilik anlayışıyla en güncel gelişmeleri sizlere sunuyoruz. Türkiye ve dünyadan son dakika haberleri, siyaset, ekonomi, teknoloji ve daha fazlası Gazete Demokrat’ta.

2025 Gazete Demokrat © Tüm hakları saklıdır. Seobaz Haber Teması